ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 麗澤学際ジャーナル 
  3. 19巻2号

Confronting Culture and Ideology in ELT:A study of cultural ideology in ELT, and an examination of some consequential pedagogic challenges and possibilities which confront teaching practitioners.

https://doi.org/10.18901/00000170
https://doi.org/10.18901/00000170
500a9039-a30a-4d49-b586-6669f85f15d6
名前 / ファイル ライセンス アクション
057-074_Neil.pdf 057-074_Neil (103.1 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-05-07
タイトル
タイトル Confronting Culture and Ideology in ELT:A study of cultural ideology in ELT, and an examination of some consequential pedagogic challenges and possibilities which confront teaching practitioners.
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Language and culture
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 globalisation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 colonialism
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 ELT textbook content
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 intercultural communicative competence
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.18901/00000170
ID登録タイプ JaLC
著者名 Addison, Neil

× Addison, Neil

WEKO 8
CiNii ID 9000238007796

Addison, Neil

Search repository
著者名(英) Addison, Neil

× Addison, Neil

WEKO 8
CiNii ID 9000238007796

en Addison, Neil

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper examines to what extent English is implicitly imbued with Western cultural values and ideology, and investigates whether to teach English as a foreign language is to tacitly teach these ideological values. This paper firstly examines the ideological discourse of colonialism, which in turn created ideologies of Western `self' and `other', and proceeds by illustrating its relation to modern, market driven values underpinning economic globalization.Furthermore, an examination of pedagogic materials and rationale illustrates how these market driven values permeate the ELT industry. It is discovered that many current textbooks utilized in the field contain examples which endorse these corporate brand values, whilst others contain examples of cultural simplification and vocational stereotyping. Therefore, to minimize these processes in language teaching, and to maximize student potential for creativity,this paper advocates pursuing a culturally comparative and critical pedagogy,which affords learners the chance to engage with English dynamically and substantively.
書誌情報 麗澤学際ジャーナル
en : Reitaku Journal of Interdisciplinary Studies

巻 19, 号 2, p. 57-74, 発行日 2011-09-30
出版者
出版者 麗澤大学経済学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0919-6714
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:08:24.601422
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3