WEKO3
アイテム
サービス・ラーニング:学生の変容と挑戦
https://doi.org/10.18901/00000810
https://doi.org/10.18901/00000810f1d759ea-3184-49d2-ba6c-5e4ebd0b44ed
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-03-14 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | サービス・ラーニング:学生の変容と挑戦 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Service-learning projects in higher education:The outcomes and challenges of transforming studentsʼ learning | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | サービス・ラーニング | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Relational Cultural Theory | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 成人教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 変形教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Kolbの経験学習モデル | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.18901/00000810 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者名 |
山下, 美樹
× 山下, 美樹 |
|||||
著者名(英) |
Yamashita, Miki
× Yamashita, Miki |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This qualitative case study examines both the outcomes for a group of 17 students of a service-learning course at a college in suburban Tokyo, Japan, and the challenges that offering this course presented to the instructor. Its first objective is to assess how working with people in the community was able to transform the frames of reference of students, particularly through a process of reflection. It then moves on to describe some of the unexpected complications that arose in the delivery of the course and how the instructor sought to resolve these. | |||||
書誌情報 |
麗澤学際ジャーナル en : Reitaku Journal of Interdisciplinary Studies 巻 25, p. 53-67, 発行日 2017-03-10 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 麗澤大学経済学会 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2189-5333 |