ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 麗澤レヴュー 
  3. VOL.21

Peculiarly Mancunian? : Visions of a Past Manchester through Three Post-Punk Literary Frontmen

https://doi.org/10.18901/00000619
https://doi.org/10.18901/00000619
3e6e2a37-6c74-4a4e-bb0b-cfb698ddb930
名前 / ファイル ライセンス アクション
148-172 148-172 Richard John Walker (593.7 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-07-08
タイトル
タイトル Peculiarly Mancunian? : Visions of a Past Manchester through Three Post-Punk Literary Frontmen
タイトル
タイトル Peculiarly Mancunian? : Visions of a Past Manchester through Three Post-Punk Literary Frontmen
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Psychogeography
キーワード
主題Scheme Other
主題 Pop culture
キーワード
主題Scheme Other
主題 Society of the Spectacle
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Psychogeography
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Pop culture
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Society of the Spectacle
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.18901/00000619
ID登録タイプ JaLC
著者名 Walker, Richard John

× Walker, Richard John

WEKO 1073
CiNii ID 9000242120695

Walker, Richard John

Search repository
著者名(英) Walker, Richard John

× Walker, Richard John

WEKO 503
CiNii ID 9000242120695

en Walker, Richard John

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper is a psychogeographic study on the influence of home location on the work of three literarily fuelled working-class icons of the post-punk music scene in Manchester, England. Following an exploration on the ever-evolving meaning of psychogeography, I investigate how a past Manchester is revealed within the early works of Ian Curtis, Mark E. Smith and Morrissey, both through insights attained from contemporary writings and also by necessarily short analyses of output from the artists themselves. All three possess peculiarly Mancunian artistic and behavioural traits that emerged from a literate working-class artistic sensibility, one that has faded and arguably disappeared from the British working classes today but which possessed clearly defined links to established artistic traditions. This weakening of working-class based output in ‘rock and pop’ is perhaps a late-capitalist Internet–fuelled symptom of Guy Debord’s spectacle deepening its impact on local art scenes and might help us understand why the financially privileged appear to dominate pop culture in the UK today.
書誌情報 麗澤レヴュー
en : Reitaku Review

巻 21, p. 148-172, 発行日 2015-06-30
出版者
出版者 麗澤大学英米文化研究会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1342-1115
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:08:57.569602
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3